Wednesday, February 3, 2010

jALaN mENujU ALLah


Aku impikan diriku
Yang sentiasa ghairah bertasbih
Mengadu rindu kepada Nya
MengasihiNya sepenuh jiwa dan raga
MenncintaiNya sekuat hati..

Aku impikan diriku
Yang sentiasa mengalirkan air mata
Akibat rindunya aku kepada
Penciptaku..
Akibat malunya aku kerana sering
Berbuat maksiat
Akibat segannya aku kerana
Sering menipu
Kecintaan ku kepadaNya…

Aku impikan diriku
Yang hatinya sentiasa bergetar
Apabila nama Tuhan ku di sebut
Jantungku berdegup kencang
Bila disebut azabNya
Tetapi tenang semula
Bila diceritakan kasih sayangNya
Yang Maha Luas..

Aku impikan diriku
Yang setiap detik mengingatiNya
Akan ni’matnya yang tidak terhingga
Kerana aku tiada apa-apa
Dialah yang Maha Pemberi

Aku impikan diriku
Yang sentiasa bertawakkal kepadaNya
Yang Maha Mengetahui apa yang
Terbaik buatku
Maha suci dari menzalimiku
Kerana Dia penciptaku
Yang penuh dengan kecintaan
Kepada makhlukNya…

No comments:

Post a Comment